Czy stworzenie regulaminu będzie konieczne?

Posiadanie strony internetowej przez firmę jest czymś normalnym i niejako standardowym. Odbiorcy rozmaitych usług często też wymagają od przedsiębiorców tego, aby ci byli obecni także i w sieci. Wiele przedsiębiorców na początku jeszcze nie do końca ma plan, co do tego, w jaki sposób taką stronę wykorzystać, kiedy zostanie już stworzona, zaczyna więc od projektowania prostej strony typu wizytówka, na której w skrócie zaprezentuje ofertę oraz zamieści podstawowe dane kontaktowe. Na tym prace mogą się zakończyć, ale w kolejnych krokach taka strona może też stać się skutecznym narzędziem marketingowym. Tak czy inaczej, właściciele takich stron zastanawiają się, czy konieczny będzie regulamin na stronie www.

O ile właściciele sklepów internetowych zazwyczaj nie mają co do tego wątpliwości i wiedzą, że stworzenie takiego dokumentu będzie czymś bardzo ważnym i koniecznym, o tyle przypadek prostych stron- wizytówek może być nie do końca jasny. We wszystkich tego typu przypadkach zawsze porady może nam udzielić kancelaria SMR-LAW. Jeśli tez okaże się, że zaistnieje konieczność stworzenia regulaminu świadczonych usług lub też polityki prywatności- kancelaria ta może w bardzo krótkim czasie opracować dla nas takie dokumenty, aby strona szybko mogła zacząć funkcjonować w sieci. W praktyce zawsze okazuje się, że lepiej taki regulamin mieć niż zaniechać jego stworzenia.

Regulamin niezbędny prawie zawsze

Liczne ustawy nakładają na przedsiębiorców obowiązki informacyjne względem użytkowników, którzy taką stronę internetową będą odwiedzać. Za pewne taką samą informację przekaże nam sam radca prawny. Co prawna, regulamin nie jest wskazany jako dokument obowiązkowy, w praktyce jednak wypełnienie przez właściciela strony wszystkich obowiązków informacyjnych najprościej jest zrealizować właśnie poprzez umieszczenie takiego dokumentu w specjalnej, osobnej i dedykowanej do tego celu zakładce na stronie. Obowiązki informacyjne dotyczą przede wszystkim tego, co związane z samą prezentacją oferty drogą elektroniczną, które nakłada Kodeks Cywilny. Oznacza to, że nawet już sama prezentacja oferty wymaga sformułowania specjalnych zapisów regulaminowych. Drugim dokumentem jest natomiast ustawa o prawa konsumenta. Ta z kolei nakłada na właściciela strony obowiązki informacyjne związane z zawieraniem umów na odległość.

Jak stworzyć takie dokumenty?

Wiele osób dogłębnie zapoznaje się z tematem, aby potem spróbować sformułować treść takich dokumentów samodzielnie. W sieci znajdziemy też wiele wzorów i przykładów tego, jak powinny one wyglądać. Oczywiście, pamiętajmy jednak o tym, że ich treść musi być dopasowana do charakteru prowadzonej działalności oraz tego, co zawiera strona. Wiele przedsiębiorców, którzy współpracują już z jakąś kancelarią prawniczą zleca to zadanie specjaliście. Tym samym nie muszą się martwić o ich poprawność i mają taką świadomość, że są maksymalnie chronieni właściwie na każdą okoliczność. Jest to też sposób na oszczędność czasu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *